Concurs de imprejurari

Ganduri date spre citire, in data de:

AccidentM-am uitat aseară un pic la televizor. Şi am văzut că toate televiziunile bat toba acum, cu şi despre catastrofă rutieră din Ungaria, în care au murit 14 români. Un eveniment foarte trist, întradevăr. Însă, eu am o părere (doh). Catastrofele şi în principal tragediile ăstea neprevăzute, se întâmplă întotdeauna cu concursul altor întâmplări, sau evenimente, care aduc victimele la punctul X. Şi am să exemplific:
1. Şoferul de la mini-bus, a luat 15 inşi, pentru cursa respectivă. Deşi el era un şofer foarte bun şi precaut şi al 15-lea pasager era de obicei, al doilea şofer.
2. Oamenii din mini-bus, s-au îmbarcat la aceea cursă, pentru că era mai ieftin. Cu 30 de euro. Bani care, din pricina sărăciei, au considerat că sunt mai valoroşi acasă.
3. Şoferul de tir, înainte să plece din vamă, a suferit o toxiinfecţie alimentară şi a luat ceva pastile. Şi el, la rândul lui, un şofer foarte bun, ar fi trebuit să se intereseze de efectele secundare ale pastilelor. (vezi somnolenţă, etc)
4. Doctorul care i-a prescris pastilele, ar fi trebuit sa-l întrebe dacă are vreo meserie care necesită atenţie, sau sa îi spună că pastilele respective au efecte secundare, incompatibile cu condusul.
5. Tir-ul era supra-încărcat cu lemne. Deşi, nici şoferul nici firma la care lucra, nu erau la primul transport şi nici novici, au trecut uşor cu vederea, riscurile la care s-ar fi putut supune şoferul, maşina şi bunurile transportate, în cazul unui accident.
6. Porţiunea de drum în care s-a întâmplat accidentul, este un fel de fata morgana. Înaintea curbelor, mici ce-i drept, este o bucată de drum foarte bună. Pentru cine cunoaşte drumul, este un fel de demaror al cursei. Pe româneşte. Pleci din vamă şi îi dai talpă, ca să te obişnuieşti cu drumul lung care te aşteaptă. Însă, şoferul tir-ului, un om foarte experimentat, a trecut cu vederea încărcătura, efectul acesteia asupra calităţii conducerii şi venirea curbelor respective, care te „fură”.
7. La momentul impactului, şoferul mini-busului, a încetinit. Deşi toţi experţii şi instructorii auto, spun că atunci când te afli în astfel de situaţii, nu trebuie să încetineşti, ci să tragi de volan ca să fereşti şi în anumite cazuri să nu pui frână! Exemplu dovedit de experţi, în acest caz, care spun că, dacă mini-busul n-ar fi încetinit şi ar fi încercat să accelereze puţin, ar fi trecut de punctul de impact. 10 secunde este distanţa care ar fi trebuit să despartă impactul, de o evitare a lui. Exact timpul în care şoferul a încetinit.
(Dă-i pe pagina următoare, pentru continuare)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *